Nyårslöften

Hej och god fortsättning på det nya året 2009!

Hur har du det med dina nyårslöften?
Själv har jag efter alla brutna nyårslöften genom åren kommit fram till att det bästa nyårslöftet är att inte ge några nyårslöften.

Men jag kan i alla fall ha visioner om vad plastbloggen skall handla om.

Det kommer att bli mycket produktsnack. Jag kommer att ta upp bra plastprodukter som är resurssnåla, tekniska, funktionella och snygga. Och sådana som inte är det - helt enkelt onödiga produkter utom kanske för tillverkaren.
Bra produkter kommer jag att kalla japrodukter och de andra nejprodukter. Är de riktigt bra blir det JAprodukter.

Jag tar tacksamt emot tips från dig på både ja- och nejprodukter och vad det är som gör att just du tycker att de är det.

Teknikutveckling kommer det också att handla om - hur vi bättre kan utnyttja våra resurser och höja livskvaliten med hjälp av teknikutveckling.

Omvärldsanalys är ett tredja huvudtema. Branschskvaller och länktips mm.

Jag börjar med följande länkar som är väl värda att bevaka lite då och då.

För den teknikintresserade  är cnet ett måste. Där kan du läsa om allt som rör teknik från alla håll och vinklar.

De 100 bästa sajterna för att söka ny kunskap och lära sig saker är häftig. Du hittar den här...

 Google Reader rekommenderas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0