Påskfjädrar



Läser i ett nyhetsbrev att några butikskedjor drar in försäljningen av påskfjädrar då de inte kan garantera att fjädrarna inte plockats från levande fåglar.

Jag trodde i min enfald att alla fjädrar var syntetiska, det vill säga av plast men så är tydligen inte fallet.

Det blir än klarare då jag drar mig till minnes att många säljer bara ris utan fjädrar på grund av risken för allergiska reaktioner hos köparna eller deras gäster under påskmiddagen.

Lösningen på problemet är synnerligen enkelt. Om alla påskfjädrar var av plast så var vi kvitt både allergiproblem och levandefågelproblem och påskrisen kunde fortfarande vara enligt traditionen.

Gör plats för plast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0