Förbjud glasförpackingar



Om vi nu menar något med allt tal om miljö, energi och klimat så skall vi ju genast sluta att förpacka saker och ting i glas.
Bara det som inte går att förpacka i annat material skall fortsätta med glasförpackningar.
Allt annat skall förpackas i plast!
Tag taxfree på flyget till exempel. Tänk vad mycket bränsle vi skulle spara om vi fraktade plast istället för glas.

En liter gin i glasflaska väger 1,5 kg. Samma mängd i två halvliters plastflaskor väger 1 kg.
Räkna på hur många taxfreeflaskor av glas som ständigt befinner sig i luften och vad vi skulle spara i flygbränsle om vi ersatte dem med plast.

Förresten, varför skall jag över huvud taget släpa med mig taxfree på flyget? Varför får jag inte köpa när jag kommer fram?
Tänk vad mycket bränsle vi gör åt och vad mycket onödiga utsläpp det blir bara för gamla mossiga regler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0